هیوندا

برند هیوندا سال ها در کشور ایران و بازار جهانی ایفای نقش میکند و امروزه با برندهای مطرح جهان رقابت میکند به همین دلیل و کیفیت
بالای خودروهای هیوندا جزو خودروهای لوکس محسوب می شوند در این مطلب یکی از پرطرفدار ترین مدل های هیوندا خـودروی سانتافه
مورد برسی قرار میگیرد.
خودروی سانتافه با کلاس بدنه suv و فول آپشن با پیشرانه های متفاوتی به بازار عرضه شد.
سانتافه DM دارای پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ بـا حـداکثر قـدرت 188 اسب بخار و گشتاور 255 نـیوتن مـتر و استاندارد آلایندگی یـورو5
میباشد
ایـن خودرو به دلیل استادارد آلایندگی یـورو5 در اثر استفاده از سخت هـای یـورو4 و پـایین تر به دلیل اکتان پـایین بنزین مـوجود
در جایگاه های سوخت ایران دچار پدیده ناک میشود که این پدیده در دو نوع پیشرانه های MPI و GDI مشاهده میشود.
راه حل ایـن مشکل استفاده از اکتان اصلی میباشد که معمولا به دلیل قیمت بالای اکتان هـای اصلی (یک لیتری 600 هزار تومان و بالاتر)
این روش اصلا مقرون به صرفه نیست.
راه حل دوم انجام تغییرات در پارامترهای سوخت در ایسیو به وسیله ی ریمپ ایسیو میباشد ریمپ ایسیو همیشه به معنای افزایش شتاب
نیست و گاهی موارد میتوان عیب های تخصصی را به وسیله ی ریمپ برطرف نمود.
در خودروی سانتافه بـا انجام ریمپ ایسیو میتوان جداول ایسیورا به نحوی تغییر داد کـه با بنزین های موجود در جایگاه های کشور سازگـاری
پیدا کنند و پدیده ناک به طور کامل رفع خواهد شد همچنین در این فراید ریمپ ایسیو میتوان خطاهای کاذب مانند خطای سنسور اکسیژن یا
لامبدا و کاتالیزور را رفع نمود
مزایای دیگر ریمپ ایسیو در خودروی سانتافه افزایش واکنش به پدال گاز برقی و سریع تر شدن عملکرد پدال گاز میباشد
ایسیو خودروی سانتافه در موتورهای MPI از نوع CONTINENTAL SIM2K 341  و در موتورهای GDI از نوع CONTINENTAL SIM2K 250 میباشد که این مدل دوم انحصارا در ایران توسط کاردان تیونینگ ریمپ و برنامه نویسی میشود.

  ارتباط با cardantuning

برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر از کاردان تیونینگ جهت ریمپ و آموزش ریمپ فرم زیر را پر نمائید.